Παρασκευή 27 Αυγούστου 2010

Μακροχρόνια αποθήκευση μοτοσυκλέτας.

Μιας και τον Νοέμβρη μπαίνω φαντάρος, η διαδικασία αυτή για εμένα ειναι αναπόφευκτη.

Ας δούμε λοιπόν τι πρέπει να κάνουμε σε αυτή την περίπτωση:

Αρχικά, ενα καλό πλύσιμο είναι must! Οποιαδήποτε υπολείμματα μίγματος λαδιού - σκόνης, είναι ικανά με τον καιρό να διαβρώσουν το σημείο στο οποίο τα έχουμε αφήσει...

Αφού την πλύνουμε, την στεγνώνουμε καλά και την πάμε στον χώρο αποθήκευσής της.

ΛΑΔΙΑ
Αρχικά, βγάζουμε τα χρησιμοποιημένα λάδια και τα πετάμε.
Μετά, παίρνουμε φθηνό ορυκτέλαιο και γεμίζουμε το μοτέρ. Βάζουμε πολύ παραπάνω απ ότι χρειάζεται, μιας και το λάδι θα κρατήσει οποιαδήποτε τσιμουχάκια "φρέσκα".
Επίσης, λύνουμε μπουζί και ρίχνουμε μια μικρή ποσότητα λαδιού (1 κουταλάκι του γλυκού) σε κάθε κύλινδρο.

ΛΑΣΤΙΧΑ
Η μακροχρόνια ακινησία, επιβαρύνει τα λάστιχα μιας και καλούνται να καταπονηθούν, σηκώνοντας το βάρος της μηχανής σε ένα μοναδικό σημείο. Προσθέστε οτι αν ειναι κάπου έξω, όλα τα νερά της βροχής και οι επικαθήσεις βρωμιάς, καταπονούν ακόμα περισσότερο τα λάστιχα.
Εξοπλιζόμαστε με 2 stand (ή αν δεν έχουμε, 2 τρίποδα) και σηκώνουμε τη μοτοσυκλέτα ωστε να μην ακουμπάει στο έδαφος. Αν την έχουμε σε εξωτερικό χώρο, φροντίζουμε να είναι ΠΟΛΥ σταθερή.

ΒΕΝΖΙΝΗ
Εδώ έχουμε δυο σενάρια, αναλόγως το πόσο θα αποθηκεύσετε τη μοτοσυκλέτα. Για αποθήκευση μεχρι 5-6 μήνες, γεμίζουμε την μοτοσυκλέτα με βενζίνη. Η βενζίνη λειτουργεί σαν προστατευτικό για το εσωτερικό του τεπόζιτου, χωρίς να αφήνει τα τοιχώματά του εκτεθειμένα στον αέρα και την υγρασία, επομένως, στη σκουριά.
Αν θέλουμε να την αποθηκεύσουμε για πάνω απο χρόνο, αδειάζουμε όλο το τεπόζιτο και το περνάμε με spray σιλικόνης.

ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Οπωσδήποτε την βγάζουμε απο το μηχανάκι! Αν έχουμε συντηρητή, την συνδέουμε. Αν όχι, την αποθηκεύουμε και αν δουλέψει, δούλεψε...

ΑΛΥΣΟΓΡΑΝΑΖΑ
Όπως η βενζίνη προστατεύει τα τοιχώματα του τεπόζιτου απο διάβρωση, έτσι και το γράσσο προστατεύει την αλυσίδα.
Την καθαρίζουμε καλά και την πνίγουμε σε γράσσο - spray.

Αφού τα κάνουμε όλα αυτά, είμαστε έτοιμοι να σκεπάσουμε τη μοτοσυκλέτα μας και να φύγουμε. Αν την αποθηκεύετε σε εξωτερικό χώρο, αποθηκεύστε την κοντά σε κάποιο τοίχο, έτσι ωστε να μην την πιάνει πολύ ο αέρας και η βροχή. Ετσι ειστε σιγουροι οτι ο αέρας δεν θα σας πάρει την κουκούλα - θα σας πετάξει το μηχανάκι κατω - θα κανει την κουκούλα να χτυπάει στο μηχανάκι με σοβαρές συνέπειες στο χρώμα...

Είμαστε έτοιμοι να την αφήσουμε για υπνο πλέον.


ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ ΣΕ ΧΡΗΣΗ

ΛΑΔΙΑ
Πετάμε τα λάδια που βάλαμε, βάζουμε καινούρια σε σωστή ποσότητα, λύνουμε μπουζί και μιζάρουμε (ωστε να πετάξει τα λάδια που βάλαμε μέσα), δένουμε μπουζί.

ΒΕΝΖΙΝΗ
Άδειασμα της παλιάς βενζίνης και τοποθέτηση νέας! Αν έχουμε περάσει σιλικόνη το τεπόζιτο, κανουμε 2-3 πλυσίματα με βενζίνη.

ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Την επανατοποθετούμε.

ΦΡΕΝΑ
Οι δισκόπλακες θα έχουν μαζέψει σκουριά...
Με νεράκι και ένα σφουγγαράκι για πιάτα(απο την συρμάτινη πλευρά), αφαιρούμε όσο το δυνατών περισσότερη. Δεν θέλουμε η σκουριά να μαζευτεί στα τακάκια μας.

Την κατεβάζουμε απο το stand, ελέγχουμε πίεση στα λάστιχα καθαρίζουμε και γρασσάρουμε πάλι αλυσίδα (αν χρειάζεται) και ξεκινάμε την βολτα μας!

1 σχόλιο:

  1. Τα λάστιχα να είναι φουσκωμένα κανονικά ή ελαφρώς ξεφούσκωτα όταν θα την αφήσουμε ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή